Розпродаж: чи можна повернути придбаний товар?
Новий рік не лише родинне свято, а час розпродажів у більшості магазинів. Не піддатись спокусі купити щось зі знижкою майже неможливо. У цей час можна легко придбати товари, які не підійшли за кольором чи фасоном. Що робити? Чи можна повернути товар, який ви купили під час розпродажу? Консультацію з цього питання надають фахівці Пулинського бюро правової допомоги.
Що таке «розпродаж»? Якщо таке поняття застосовується, то воно має відповідати певним критеріям (ч. 5 статті 15 Закону України «Про захист прав споживачів»):
1) якщо здійснюється розпродаж усіх товарів у межах певного місця або чітко визначеної групи товарів;
2) якщо тривалість розпродажу обмежено в часі;
3) якщо ціни товарів, що підлягають розпродажу, є меншими від їх звичайної ціни.
Важливо! До споживачів повинна доводитися інформація про ціну продукції, що була встановлена до початку проведення відповідного розпродажу.
Купивши товар під час розпродажу, споживач має такі ж права, як і купуючи товар без акції.
Протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, споживач має право обміняти непродовольчий товар належної якості на аналогічний у продавця, в якого він був придбаний, якщо товар не задовольнив його за формою, габаритами, фасоном, кольором, розміром або з інших причин не може бути ним використаний за призначенням. (ст. 9 Закону України «Про захист прав споживачів»).
Обмін товару належної якості провадиться, якщо він не використовувався і якщо збережено його товарний вигляд, споживчі властивості, пломби, ярлики, а також розрахунковий документ, виданий споживачеві разом з проданим товаром.
Важливо пам’ятати, що існує перелік товарів, які обміну та поверненню не підлягають. Їх перелік затверджений Кабінетом Міністрів України.
Якщо на момент обміну аналогічного товару немає у продажу, споживач має право:
- придбати будь-які інші товари з наявного асортименту з відповідним перерахуванням вартості;
- розірвати договір та одержати назад гроші у розмірі вартості повернутого товару;
- здійснити обмін товару на аналогічний при першому ж надходженні відповідного товару в продаж.
У разі виникнення питань Ви маєте можливість звернутися до Пулинського бюро правової допомоги за адресою: смт. Пулини, вул. Незалежності, 12, а також телефонуйте за номером (04131) 3-12-19.
Більше інформації про проєкт «Я МАЮ ПРАВО!» – на сайті pravo.minjust.gov.ua та за номером 0 800 213 103 (єдиний контакт-центр надання безоплатної правової допомоги).