ПУЛИНСЬКА СЕЛИЩНА ТЕРИТОРІАЛЬНА ГРОМАДА
Житомирський район Житомирська область
Логотип Diia Герб України
gov.ua місцеве самоврядування України
  Пошук

Головне управління ДПС повідомляє: щодо можливості листування через ЕК

Дата: 10.07.2025 16:30
Кількість переглядів: 89

Фото без опису

 

Головне управління ДПС у Житомирській області (далі - ГУ ДПС) повідомляє, що відповідно ст. 19і Податкового кодексу України від 02 грудня 2010 року №275 5-VI (зі змінами та доповненнями) (далі - ПКУ) до функцій контролюючих органів відноситься здійснення контролю за своєчасністю, достовірністю, повнотою нарахування та сплати податків, зборів, платежів.

При цьому повідомляємо про необхідність інформування платників податків щодо функціоналу Електронного кабінету, зокрема можливості здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет та подання Заяви про бажання листування з контролюючими органами через Електронний кабінет.

З метою підвищення ефективності інформаційної взаємодії з контролюючими органами, звертаємо увагу на можливість здійснення листування в електронному вигляді через Електронний кабінет, відповідно до пункту 42.4 статті 42 Податкового кодексу України (далі - Кодекс).

Підпунктами 17.1.13 та 17.1.14 пункту 17.1 статті 17 Кодексу передбачено що платник податків має право самостійно обирати спосіб взаємодії з контролюючим органом в електронній формі через електронний кабінет, якщо інше не встановлено Кодексом, реалізовувати через електронний кабінет права та обов'язки, передбачені Кодексом та які можуть бути реалізовані в електронній формі засобами електронного зв'язку.

Платники податків, які подають звітність в електронній формі та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, можуть здійснювати листування з контролюючими органами засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів України від 22 травня 2003 року № 851-IV «Про електронні документи та електронний документообіг» із змінами та доповненнями (далі - Закон 851) та від 05 жовтня 2017 року № 2155- VIII «Про електронні довірчі послуги» зі змінами та доповненнями (далі - Закон №2155).

Листування контролюючих органів з платниками податків, визначеними абзацом першим пункту 42.4 статті 42 Кодексу, які подали заяву про бажання ГУ ДПС У ЖИТОМИРСЬКІЙ ОБЛАСТІ 6544/5/06-30-24-04 від 09.07.2025.

Отримувати документ через Електронний кабінет, здійснюється засобами електронного зв'язку в електронній формі з дотриманням вимог законів №851 та № 2155 шляхом надіслання документа в електронний кабінет з одночасним надісланням платнику податків на його електронну адресу (адреси) інформації про вид документа, дату та час його надіслання інформаційні матеріали щодо порядку подання.

Електронний кабінет забезпечує можливість реалізації платниками податків прав та обов'язків, визначених Кодексом та іншими законами, контроль за дотриманням яких покладено на контролюючі органи, та нормативно-правовими актами, прийнятими на підставі та на виконання цього Кодексу, зокрема отримання будь-якого документа, що стосується такого платника податків та має бути виданий йому контролюючим органом згідно із законодавством України, забезпечення взаємодії платників податі з контролюючими органами з інших питань, передбачених Кодексом, яка може бути*реалізована в електронній формі засобами електронного зв’язку (пункт 422 статті 42і Кодексу).

Порядок функціонування Електронного кабінету затверджено наказом Міністерства фінансів України від 14.07.2017 № 637, який зареєстрований в Міністерстві юстиції України від 01 серпня 2017 за №942/30810, зі змінами і доповненнями (далі - Порядок).

Відповідно до пункту 18 Порядку листування контролюючих органів з платниками податків, які подають звітність в електронній формі у встановленому законодавством порядку та/або пройшли електронну ідентифікацію онлайн в Електронному кабінеті, здійснюється в електронній формі за умови подання Заяви про бажання отримувати документ через Електронний кабінет за формою згідно з додатком 3 до Порядку.

Водночас направлення контролюючими органами таких листів платникам податків в електронній формі має ряд переваг, зокрема:

отримання документів від контролюючого органу в електронному вигляді через Електронний кабінет;

миттєве отримання повідомлень на електронну пошту про надходження документів в Електронний кабінет (інформації про вид документа, дату та час його надіслання в Електронний кабінет);

забезпечення своєчасного отримання повідомлень, вимог, рішень та офіційної кореспонденції;

зменшення кількості особистих візитів до контролюючих органів;

постійний доступ до архіву листування в Електронному кабінеті.

Крім того, Електронний кабінет є захищеним, персоналізованим та безпечним електронним сервісом, який спрощує процес отримання податкових послуг платниками податків, мінімізує безпосередній контакт з органами ДПС та унеможливлює виникнення корупційних ризиків при наданні послуг.

Можливість здійснення листування в електронній формі створює умови для оперативної, надійної та зручної взаємодії платників податків із контролюючими органами.

Заяву про бажання отримувати документи через Електронний кабінет можливо подати безпосередньо в Електронному кабінеті в закладці «Налаштування», яка розміщена у лівому верхньому куті екрану.

 

 

 

Після активації даної опції у верхній частині екрану відкривається додаткове меню, в якому наявна друга закладка зліва «Бажання листування з КО».

При натисканні на даний пункт меню відкривається додаткове вікно в якому платник податків повинен вказати свою електронну пошту та вибрати податковий орган, з яким буде здійснюватися листування в електронному вигляді. Зазвичай даний пункт меню автоматично налаштований на контролюючий орган в якому платник перебуває на податковому обліку.

Після заповнення відповідної інформації, накладання КЕП та надсилання Заяви платнику податку приходить повідомлення на електронну пошту про підтвердження бажання платника здійснювати листування з контролюючим органом в електронному вигляді.

Даний електронний сервіс є доступним та зручним у використанні.


« повернутися

Код для вставки на сайт

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних