Пулинська громада

Житомирська область, Житомирський район

Єдина екологічна платформа "ЕкоСистема"

Дата: 20.03.2025 14:09
Кількість переглядів: 103

 

Заява

про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки від 20.03.2025 р.

Реєстраційний номер справи в Єдиному реєстрі № 20-03-14122-25

Замовник:

Пулинська селищна рада Пулинського району Житомирської області

  1. Назва документа державного планування:

«Детальний план території для зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1825483000:11:000:0529, яка знаходиться у приватній власності за межами с. Неборівка, площею 10,8013 га та прилеглої до неї території із 01.03 - для ведення особистого селянського господарства на 11.02 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних, і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, Житомирського району, Житомирської області»

  1. Основні цілі документа державного планування, його зв’язок з іншими документами державного планування

Детальний план території (далі - ДПТ) - одночасно містобудівна документація на місцевому рівні та землевпорядна документація, що визначає планувальну організацію та розвиток території. ДПТ є містобудівною документацією, яка створюється для обґрунтування стратегії планування, забудови та іншого використання території для будівництва. У проекті ДПТ розглядаються 3 сформовані земельні ділянки з кадастровими номерами: 1825483000:11:000:0525, 1825483000:11:000:0513, 1825483000:11:000:0529. ДПТ виконаний з метою зміни цільового призначення земельної ділянки (кад. №1825483000:11:000:0529), що знаходиться за межами с. Неборівка, Житомирського району Житомирської області, визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами; визначення параметрів забудови; встановлення червоних ліній і т. п. Підставою для розроблення детального плану території є Рішення тридцятої сесії VIII скликання Пулинської селищної ради Пулинського району Житомирської області від 16.02.2023р. №1079 «Про надання дозволу на виготовлення детального плану території «Детальний план території для зміни цільового призначення земельної ділянки з кадастровим номером 1825483000:11:000:0529, яка знаходиться у приватній власності за межами с. Неборівка, площею 10,8013 га та прилеглої до неї території із 01.03 - для ведення особистого селянського господарства на 11.02 - для розміщення та експлуатації основних, підсобних, і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості, Житомирського району, Житомирської області». На проектованих земельних ділянках планується будівництво виробничо-складських, адміністративних будівель із офісно- комерційними приміщеннями, виробничими корпусами підприємств, а також технологічними та складськими майданчиками, магазинами готової продукції. ДПТ розробляється у відповідності до норм Земельного кодексу України, ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності», ЗУ «Про землеустрій», ЗУ «Про управління відходами», ЗУ «Про охорону атмосферного повітря», ЗУ «Про охорону навколишнього природного середовища», ЗУ «Про систему громадського здоров’я», ЗУ «Про ОВД», ЗУ «Про природно-заповідний фонд України», ЗУ «Про екологічну мережу України», ЗУ «Про охорону земель», ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні», ЗУ «Про індустріальні парки», вимог ПКМУ від 01.09.2021 № 926 «Порядок розроблення, оновлення, внесення змін та затвердження містобудівної документації» та ін. Розроблення документа державного планування (далі - ДДП) також має зв’язок та узгоджується з іншими ДДП, а також з різними планами та програми, які в тій чи інший мірі визначають передумови для прийняття проектних рішень в даній містобудівній документації. Їх положення та завдання беруться до уваги в процесі розроблення містобудівної документації та стратегічної екологічної оцінки у її складі, а саме: «Основні засади (стратегія) державної екологічної політики України на період до 2030 року», «Національна стратегія управління відходами в Україні до 2030 року», «Стратегія розвитку Житомирської області на період до 2027 року», «Програма економічного і соціального розвитку Житомирської області на 2025 рік», «Схема планування території Житомирської області», «Регіональна схема екологічної мережі Житомирської області» та ін. Проектними рішеннями враховано матеріали Схеми планування території Житомирської області розробленої у 2015 році Державним підприємством «Український державний науково-дослідний інститут проектування міст «ДІПРОМІСТО» ім. Ю.М. Білоконя» та затвердженої рішенням Житомирської обласної ради від 07.03.18 №966. Даний документ у відповідності із ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» призначений визначити обсяг стратегічної екологічної оцінки Детального плану території.

  1. Якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку» встановлено, що оцінка проводиться у разі, якщо реалізація проектних рішень містобудівної документації передбачає реалізацію видів діяльності, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, або які вимагають оцінки, зважаючи на ймовірні наслідки для територій та об’єктів природно-заповідного фонду та екологічної мережі. Умови для реалізації видів діяльності та об’єктів, які матимуть значний вплив на довкілля, визначаються детальним планом відповідно до ЗУ «Про регулювання містобудівної діяльності» та ЗУ «Про оцінку впливу на довкілля» (ЗУ «Про ОВД»). Відповідно до ст. 3 ЗУ «Про ОВД», планована діяльність відноситься до другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (ст. 3, п. 3 пп. 10 «облаштування індустріальних парків», ст. 3, п. 3 пп. 1 «глибоке буріння, у тому числі геотермальне буріння, буріння з метою зберігання радіоактивних відходів, буріння з метою водопостачання (крім буріння з метою вивчення стійкості ґрунтів)»; ст. 3, п. 3 пп. 3 «зміна цільового призначення земель сільськогосподарського призначення (якщо нове призначення відноситься хоча б до одного виду діяльності, зазначеного у частинах другій та третій цієї статті) та зміна цільового призначення особливо цінних земель»).

  1. Інформація про ймовірні наслідки: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення; б) для територій з природоохоронним статусом; в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення

Детальний план території є комплексним документом, проектні рішення якого в різній мірі та формі можуть впливати на стан: а) для довкілля, у тому числі для здоров’я населення. В ході здійснення СЕО мають бути визначені ймовірні наслідки реалізації детального плану території, зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля: клімат, атмосферне повітря, водні ресурси, ґрунти, стан фауни, флори, біорізноманіття, територій ПЗФ та територій Смарагдової мережі та ін. б) для територій з природоохоронним статусом. Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки, варто оцінити ймовірні наслідки від діяльності, що пропонується відповідно до проекту, для територій та об’єктів природно-заповідного фонду, їх охоронних зон, територій та об’єктів, що мають особливу екологічну, наукову й естетичну цінність. Об’єкти природно-заповідного фонду та їх охоронні зони поблизу території детального плану та в зоні впливу його - відсутні. в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров'я населення. Транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, відсутні.

  1. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

Розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки документу державного планування. До розгляду пропонуються наступні альтернативи: Альтернатива 1: «Нульовий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації у випадку не затвердження та не реалізації проектних рішень детального плану території. Альтернатива 2: «Максимально сприятливий сценарій» - опис, оцінка та прогнозування ситуації, а саме впливу проектних рішень на стан компонентів навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки та гарантування здоров’я громадян, у випадку успішної реалізації запропонованих заходів із використанням інноваційних технологій на засадах сталого розвитку. Альтернатива 3: «Технічна альтернатива» - використання альтернативного обладнання; Альтернатива 4: «Територіальна альтернатива» - проектування на іншій земельній ділянці.

  1. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Проведення стратегічної екологічної оцінки проекту детального плану території відбувається відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з використанням Методичних рекомендацій із здійснення стратегічної екологічної оцінки документів державного планування (Наказ Міндовкілля № 705 від 18.10.2023 «Про затвердження Методичних рекомендацій щодо здійснення стратегічної екологічної оцінки містобудівної документації»). Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища. Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування. Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля; статистичну інформацію; інформація, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту ДПТ дані моніторингу стану довкілля; інша доступна інформація, документація, отримана в результаті запитів та ін. Основним критерієм під час стратегічної екологічної оцінки проекту містобудівної документації є її відповідність державним будівельним нормам, санітарним нормам і правилам України, законодавству у сфері охорони навколишнього природного середовища. Під час підготовки звіту стратегічної екологічної оцінки визначити доцільність і прийнятність планованої діяльності і обґрунтування економічних, технічних, організаційних, санітарних, державно- правових та інших заходів щодо забезпечення безпеки навколишнього середовища. У звіті про СЕО необхідно також розробити комплекс заходів, спрямований на виявлення характеру, інтенсивності і ступеня небезпеки впливу на стан навколишнього середовища та здоров’я населення будь-якого виду планованої господарської діяльності: вивчити в регіональному плані природні умови території, яка межує з територією розміщення планованої діяльності, включаючи характеристику поверхневих водних систем, ландшафтів (рельєф, ґрунти, рослинність та ін.), геолого-гідрогеологічні особливості території та інших компонентів природного середовища; розглянути природні ресурси з обмеженим режимом їх використання, в тому числі водоспоживання та водовідведення, забруднення атмосферного середовища; оцінити можливі зміни в природних і антропогенних екосистемах; визначити шляхи мінімізації негативного впливу на навколишнє середовище; зібрати та проаналізувати інформацію про об’єкти розміщення відходів (види та обсяги відходів, місця їх накопичення, природоохоронні споруди, експлуатаційні можливості) повідомити громадськість про ефективність проекту і можливі екологічні наслідки. В ході СЕО також необхідно провести оцінку факторів ризику і потенційного впливу на стан довкілля, врахувати екологічні завдання місцевого рівня в інтересах ефективного і стабільного соціально - економічного розвитку району та підвищення якості життя населення.

  1. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Пом’якшення та запобігання потенційних негативних впливів на довкілля передбачається здійснювати шляхом виконання комплексних заходів, що включають: ресурсозберігаючі заходи - збереження і раціональне використання земельних та водних ресурсів, повторне їх використання та ін.; планувальні заходи - функціональне зонування, організація санітарно-захисних зон та санітарних розривів та ін.; відновлювальні заходи - технічна і біологічна рекультивація (у разі необхідності), нормалізація стану окремих компонентів навколишнього середовища тощо; захисні заходи передбачаються на всіх етапах реалізації проекту Детальний план території має здійснювати проектні рішення у відповідності з нормами і правилами охорони навколишнього середовища і вимог екологічної безпеки, в тому числі вимогам Закону України «Про охорону земель»; Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища»; Закону України «Про охорону атмосферного повітря» тощо; охоронні заходи -передбачення системи моніторингу. При здійсненні планованої діяльності з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися: відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами.

  1. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Пропонується дотриматись структури звіту про стратегічну екологічну оцінку, що визначена нормами ч. 2 ст. 11 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку». Відповідно до ст. 11 ЗУ «Про стратегічну екологічну оцінку», у складі містобудівної документації звітом про стратегічну екологічну оцінку для проектів містобудівної документації є розділ «Охорона навколишнього природного середовища».

  1. Орган, до якого подаються зауваження та пропозиції та строки їх подання

Зауваження та пропозиції надаються особисто або через уповноваженого представника у письмовому вигляді із зазначенням прізвища, ім'я та по-батькові, місця проживання, особистого підпису; від юридичних осіб - із зазначенням їх найменування, місця знаходження, посади і особистого підпису до Пулинської селищної ради, за адресою: 12001, Житомирська обл., Житомирський р-н, селище Пулини, вул. Шевченка, буд. 104 та на електронну адресу е-таіі: 0Ід.ри1іпу@икг.пеІ. Відповідальна особа - начальник відділу містобудування, архітектури, житлово-комунального господарства та інфраструктури Пулинської селищної ради - Іван Кайданюк у термін, що не перевищує 10 днів з дня публікування цієї заяви.

  1. Повідомлення про оприлюднення Заяви про визначення обсягу СЕО:

Заява про визначення обсягу СЕО оприлюднюється в Єдиному реєстрі СЕО, на сайті селищної ради та на дошках оголошень селищної ради. Відповідно до ч. 5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» термін громадського обговорення (надання пропозицій та зауважень) до заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки визначено у 10 днів з дня її оприлюднення. Відповідно до ч. 6 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» строк консультацій щодо визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування передбачено 10 днів з дня отримання органами виконавчої влади такої заяви. від 20.03.2025

Замовник/Уповноважена особа замовника:

Пулинська селищна рада Пулинського району Житомирської області/Кайданюк Іван Володими

Фото без опису
 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Створення нового проекту

Ви можете вказати варіанти відповідей для голосування, якщо це потрібно.

Додати файл
Додати файл
Додати файл
Додати файл
Увага! З метою недопущення маніпуляцій суспільною думкою редагування ТА ВИДАЛЕННЯ даного проекту після його збереження буде не можливим! Уважно ще раз перевірте текст на предмет помилок та змісту.

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Авторизація

УВАГА!

Шановні користувачі нашого сайту. В процесі авторизації будуть використані і опубліковані Ваші:

Прізвище, ім'я та по батькові, Email, а також регіон прописки.

Решта персональних даних не будуть зберігатися і не можуть бути використані без Вашого відома.

Погоджуюсь на передачу персональних даних