#Безбар’єрність: Інклюзивна освіта є важливими кроком для розвитку дитини
У сучасному світі, де інклюзивна освіта є не лише гаслом, а й важливими складовими громадського розвитку, питання навчання дітей з особливими освітніми потребами набуває особливого значення.
За останні роки дошкільні та загальноосвітні заклади Житомирщини стали не лише місцями навчання, а й центрами розвитку та виховання дітей з різними освітніми потребами. Загальна кількість дітей, які навчаються в інклюзивних умовах, свідчить про великий прорив у створенні адаптивних середовищ для навчання та розвитку.
На сьогодні в Житомирській області на інклюзивному навчанні у закладах загальносередньої освіти навчається 1849 дітей з особливими освітніми потребами, у закладах дошкільної освіти – 661 дитина.
Для учнів з особливими освітніми потребами умови для здобуття освіти на рівні з іншими дітьми, створюються максимально зручні умови, наразі облаштувано та обладнано 272 ресурсні кімнати. У цих кімнатах надаються індивідуальні та/або групові психолого-педагогічні та корекційно-розвиткові послуги. Вони потрібні для психологічного розвантаження, соціально-побутового орієнтування та формування навичок самообслуговування. Ресурсні кімнати побудовані на принципах доступності та універсального дизайну.
Зокрема у навчальному 2023/2024 році діти з особливими потребами дошкільного віку мають можливість отримувати корекційні послуги, набувати навичок соціалізації, навчаючись в інклюзивних групах та класах, які функціонують у 117 садках та 332 школах на принципах рівності та доступності послуг, розвиткового середовища та універсального дизайну для кожної дитини.
Щодо Комунальної установи «Пулинський інклюзивно-ресурсний центр» селищної ради, його директорка Віта Голомах розповідає: «На обліку Пулинського інклюзивно-ресурсного центру перебуває 169 дітей. З ними займаються фахівці інклюзивно-ресурсного центру: логопед, психолог, дефектолог. Нашу установу відвідують діти, які мають порушення мовлення, зору, слуху, опорно-рухового апарату та інтелектуальні порушення. Співпрацюємо із 12 школами і 4 закладами дошкільної освіти. У цих освітніх закладах дітям організовано інклюзивне навчання».
Як бачимо, інклюзивно-ресурсні центри мають великий потенціал в розвитку інклюзивної освіти та надання якісних освітніх послуг дітям з особливими освітніми потребами.