Пулинська громада

Житомирська область, Житомирський район

Новий напрямок програми «Велике будіництво» – реорганізація залізниці!

Дата: 10.11.2021 10:58
Кількість переглядів: 138

Президент України Володимир Зеленський під час виступу на форумі «Велике будівництво: нова залізниця» заявив про наступний важливий напрямок Національної програми «Велике будівництво»: оновлення залізниці, модернізацію рухомого складу та залізничних шляхів.

«Сьогодні ми презентуємо нове «далі». Стартує наступний, дуже важливий напрямок – нова українська залізниця. Роками залізницю руйнувала «корозія»: це поганий менеджмент і корупція. Як іржа, її вкрили непрозорість і неефективність. Через ці «не» вона стала відповідно недешева, незручна й навіть небезпечна. Стан, до якого була доведена наша залізниця за ці роки, коротко, але влучно можна описати так: доісторичний локомотив, який зношеними шляхами ледве тягне потяг зі скрипучими вагонами до брудних станцій і некомфортних вокзалів», – сказав Президент. 

Глава держави зауважив, що після втручання в ситуацію Ради національної безпеки і оборони, держава зуміла повернути контроль над Укрзалізницею.

«Ми вже бачимо перші важливі позитивні результати. Вперше за 12 місяців Укрзалізниця вийшла на прибутковість. Вперше за тривалий час підвищено вартість вантажних перевезень; занижені тарифи на користь великого бізнесу – в минулому. Замість них – додаткові на сьогодні вже 2 мільярди гривень, які Укрзалізниця отримала цього року, і понад 12 мільярдів гривень, які компанія обов’язково отримає в наступному», – зазначив Глава держави.

 

Також, за словами Президента, створені умови, коли Укрзалізниця купує електроенергію безпосередньо у державного постачальника, а не через фірми-прокладки, і таким чином заощаджує 4 млрд грн. Крім того, було відновлено співпрацю з ключовим національним підприємством у сфері вагонобудування – Крюківським заводом, який сьогодні представив нові дизельні поїзди. Три з них Укрзалізниця отримає вже до кінця року.

 

«Також цьогоріч Укрзалізниця отримає 20 нових спальних вагонів – перші з анонсованої сотні. У планах за два наступних роки побудувати ще 500 таких. Це сучасні українські купейні вагони, за які справді не соромно», – розповів Володимир Зеленський.

 

Серед іншого триває закупівля сучасних електропотягів для проєкту City Express, перші поїзди якого мають вийти на маршрут у Києві, Харкові та Дніпрі наступного року.  

 

Президент також анонсував початок наймасштабнішого за роки Незалежності будівництва й модернізації рухомого складу та залізничних шляхів.

 

«Це – програма з оновлення вантажних вагонів до 2028 року. Це десятки тисяч вагонів, тисячі нових робочих місць, це формування нового ринку загальним обсягом 107 мільярдів гривень», – повідомив він.

 

Володимир Зеленський зауважив, що тривалий час, щоб користуватися українською залізницею, потрібні були залізні нерви.

«Ми прагнемо зробити все, щоб ці часи пішли в минуле, а тому сьогодні Україна прокладає новий шлях – відродження своєї залізниці», – резюмував Президент.

 

Прем’єр-міністр Денис Шмигаль під час виступу зазначив, що програма відновлення залізничної інфраструктури допоможе створити нові робочі місця, наповнити бюджет та підвищити комфорт пасажирських перевезень.

 

Як повідомив міністр інфраструктури  Олександр Кубраков, до кінця року експерти Deutsche Bahn Engineering & Consulting завершать план трансформації пасажирських перевезень АТ «Укрзалізниця», а з наступного року запланована передача пасажирських перевезень в управління компанії Deutsche Bahn Engineering & Consulting.

Також міністр наголосив, що у планах – до 2024 року електрифікувати щонайменше 500 км та розширити мережу швидкісного міжрегіонального сполучення «Інтерсіті+» до понад 10 областей. Зокрема, йдеться про Ужгород, Чернівці, Луцьк, Житомир, Чернігів, Суми, Кропивницький, Маріуполь, Миколаїв, Херсон. Серед пріоритетних проектів з електрифікації на 2022 рік: Долинська – Миколаїв – Колосівка; Ворожба – Суми; Житомир – Новоград-Волинський.

 

З метою оновлення рухомого складу Укрзалізниці в найближчі роки заплановано побудувати 500 нових спальних вагонів та капітально відремонтувати 150 вагонів, закупити 20 дизельних поїздів, 80 сучасних електричок, 60 модернізованих потягів, 10 нових поїздів для «Інтерсіті».

 

Також, за словами очільника Мінінфраструктури, з наступного року заплановано повністю модернізувати парк вантажних вагонів. Йдеться про будівництво 46 тис. нових піввагонів і зерновозів, яке буде профінансоване як Укрзалізницею, так і за допомогою приватних інвесторів. Крім того, з наступного року будуть створені умови для державного лізингу.

 

 За інформацією офіційного інтернет-представництва Президента України.

 

 

 

 


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь